window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-155389987-1');
MENU

Blog overzicht

11 november 2020

De Technisch Gastheer van Limpid Blue heeft een gezicht gekregen. Deze conceptuele vertaling van de allround klusjesman is wat Limpid Blue uit wil stralen. Niet doorsnee willen zijn, maar écht de dingen doen met passie, plezier en vakmanschap. En dat moeten hun prospects weten, maar vooral voelen.

Technisch Gastheer?

Kort gezegd bestaat de doelgroep uit gebouweigenaren, beheerders of Facilitair Managers. Zij lopen dagelijks tegen allerlei technische uitdagingen aan. Een Technisch Gastheer is de schakel die flexibel, betaalbaar en vooral oplossingsgerichte diensten aanbiedt.  

Wij zijn gevraagd om een visuele doorvertaling te maken van de Technisch Gastheer. Hierbij hebben we gekozen om een fysieke uiting in te zetten. De uiting wordt persoonlijk naar ongeveer 50 prospects gestuurd. Daarom moest het ‘ding’ écht opvallen!

Gevoel van gastheerschap

De uiting moest vooral heel beeldend worden en het gevoel van gastheerschap raken. Daarom zijn we begonnen met een moodboard voor de fotoshoot t.b.v. het beeldmateriaal. Hiermee hebben we de sfeer bepaald, benodigde rekwisieten bedacht en samen met de fotograaf (Patrick Siemons) een plan van aanpak gemaakt.

De fotoshoot was op locatie waarbij de Technisch Gastheer in zijn natuurlijke habitat, een bedrijfspand, vooral zichzelf moest zijn.

Tekst, beeld en vorm

We hebben ervoor gekozen de eigenschappen van een Technisch Gastheer als leidraad door de uiting heen te gebruiken. Dit zodat de doelgroep vanaf het intro stapsgewijs meegenomen wordt bij het verhaal van de Technisch Gastheer. De Technisch Gastheer snapt het, is de beste, is er voor u en communiceert duidelijk. En als afsluiter op de achterkant van de uiting een duidelijke call-to-action, met als smaakmaker een directe contactoptie in de vorm van een QR-code. Een vertaling van de beeldspraak onder de rode knop.

Omdat de uiting bij ontvangst écht indruk moest maken, hebben we gekozen voor de vorm van een vierluik. Deze vorm paste goed bij het stapsgewijze verhaal van de Technisch Gastheer. En de vierluik bood ruimte om de versgemaakte foto’s goed te laten spreken.

Puntjes op de i

De drukker heeft de puntjes op de i gezet. We hebben namelijk gekozen om de uiting ‘aaibaar’ te maken. En met aaibaar bedoelen we dat het echt een fijn ding is om vast te houden. Het is stevig papier behandeld met een lak zodat deze een matte uitstraling krijgt en het heel zacht en hoogwaardig aanvoelt.

Als finishing touch zijn witte onderdelen van de uiting behandeld met nog een lak waardoor dit juist enorm gaat glanzen. Dit contrast doet de uiting écht opvallen. En zoals de opdrachtgever aangaf, het is bijna zonde dat wanneer je de uiting gelezen hebt, deze weg te gooien. En daarmee hebben wij naar ons idee precies bereikt wat we wilden bereiken.

Wil jij ook een tastbare uiting om je doelgroep te raken? Kom in contact!
Marco de Kort

Lead UX Design